Online marketing is tegenwoordig echt niet meer alleen het bijhouden van een websites met wat nieuwe blogs en teksten. Bij een online marketing bureau gaat het tegenwoordig veel meer over pixels, tags en marketing automation. Denk je nu over wat heb jij het nu weer? Lees dan verder?
Over pixel
Pixels zijn een stukje code die je op je website plaatst om data van bezoekers te gebruiken in bijvoorbeeld je online marketing campagnes. Door pixels goed in te zetten haal je veel betere campagne resultaten dan dat je zonder pixels werkt. Natuurlijk moet je wel de AVG-richtlijnen volgen en de bezoeker toestemming vragen deze data te gebruiken.
Over tags
Een website bevat tegenwoordig meestal wel JavaScript. Hierbij kan je informatie verzamelen wat er op een website gebeurt. Deze stukjes codes zijn “tags.” De moderne online marketeer is dol op tags, want zo kan je achterhalen wat er goed en slecht is aan je website. Vanuit deze inzichten kan je de website en campagne optimaliseren.
Als je veel tags hebt op je website dan is het handig om te werken met een tag-systeem, bijvoorbeeld het gratis en superhandige Google Tag Manager.
Over Marketing automation
Op het moment dat jouw al website redelijk wat bezoekers aantrekt dan is de volgende stap naar online groei Marketing Automation. Net zoals pixels en tags is het inrichten van marketing automation redelijk technisch. Maar wat is het marketng automation eigenlijk? Met marketing automation automatiseer je het hele inbound marketing proces. Via automatische triggers probeer je contactgevens van je website bezoekers te achterhalen. Dit kan via bijvoorbeeld e-book, whitepapers en chats. Is dit eenmaal gelukt dan is de anonieme website bezoekers een lead geworden. Deze lead ga je vervolgens weer opvolgen met automatische emails, displays en social media advertenties. Op het moment dat de lead zoveel interesse toont in jouw bedrijf is het tijd voor actie. Een sales-collega neemt op het juiste moment contact op voor een oriënterend salesgesprek. Grote kans dat de lead interesse heeft.
Online marketing uitbesteden of niet?
Het mag duidelijk zijn online marketing is tegenwoordig veel technischer geworden. Pixels, tag en marketing automation zijn skills die lastig zijn om allemaal aan te leren of mensen voor aan te trekken. De online marketing uitbesteden kan daarom een interessante investering zijn. De meeste bedrijven besteden steeds vaker het technische deel uit en pakken zelf de content marketing op.
About Author
Ook interessant
-
De toekomst van digitale reclame in Nederland: innovaties en strategieën
-
Sticker voor op de auto: geef je bolide een persoonlijk tintje!
-
Ruimte voor inspiratie: ontdek de perfecte vergaderlocatie nabij Utrecht CS
-
De perfecte kantoorruimte vinden: een vergelijking tussen Capelle aan den IJssel en Amsterdam Zuidoost
-
De voordelen van het inschakelen van een administratiekantoor in Nieuwegein