In de afgelopen jaren is online shopping alsmaar gestegen in populariteit. Consumenten shoppen bij allerlei webwinkels: van grote webshops tot kleinere online boetiekjes. Het gemak dat online shoppen met zich meebrengt is voor veel mensen de grootste reden waarom zij online shoppen. Je hoeft de deur niet meer uit, kunt op je gemak allerlei kledingstukken passen en betaalt tegenwoordig vaak zelfs pas achteraf. Maar hoe zit het nu precies met de groei van online shopping, en hoe zorg je ervoor dat jouw webshop ook profiteert van deze populariteit? Je leest het in dit artikel.
Groei van webshops en andere online verkoopkanalen
Mede door de Coronacrisis heeft de Nederlandse online shopping-markt nog meer draagvlak gekregen dan de jaren ervoor. Nu veel winkels voor lange tijd gesloten waren, bestelden vrijwel alle consumenten hun kleding, (kerst)cadeaus en andere artikelen online. Deze bestellingen worden niet alleen bij zelfstandige webshops geplaatst, maar ook massaal op online verkoopplatformen zoals Bol.com. Sinds de introductie van Amazon Nederland in maart 2020 is deze markt nog meer gegroeid. Voor online retailers liggen hier kansen om hun omzet te laten groeien.
Jouw producten verkopen via online platformen
Als online retailer is het tegenwoordig niet meer genoeg om alleen via jouw eigen webshop producten te verkopen. Consumenten raadplegen steeds sneller online verkoopplatformen zoals Bol.com en Amazon om hun aankopen te doen, omdat hier tegenwoordig vrijwel alles te verkrijgen is. Het plaatsen van producten op deze platformen kan echter een vervelend karwei zijn. Het kost erg veel tijd om alle producten op de juiste manier te plaatsen, en bovendien is het als ondernemer lastig om overzicht te houden over alle verkoopplatformen. Hier is nu een oplossing voor: het platform van Listerport.
Laat jouw webshop groeien met behulp van Listerport
De software van Listerport zorgt ervoor dat jij jouw producten binnen één klik op diverse externe verkoopkanalen kunt plaatsen. De meest gebruikte webshop-software (Shopify, WooCommerce en Magento) kun je eenvoudig koppelen aan het platform, waardoor jouw producten automatisch in het Listerport platform komen te staan. Je kunt dan kiezen welke producten je op welke verkoopkanalen wilt zetten. Ook is het mogelijk om productinformatie per kanaal aan te passen en kun je eenvoudig overzicht houden tussen de bestellingen vanuit alle verkoopkanalen. Momenteel worden de kanalen Amazon, eBay, Bol.com, Alibaba, Otto, Fruugo en Cdiscount aangesloten bij Listerport. Dat betekent dat je in één klik heel veel internationale consumenten kennis kan laten maken met jouw producten. Hierdoor kun je super eenvoudig het marktbereik van jouw webshop laten groeien!
About Author
Ook interessant
-
Snowboarden 101: van de winkel naar de piste met de juiste uitrusting
-
Meer grip op je financiën met de juiste ondersteuning
-
Effectieve linkbuildingstrategieën voor betere zoekresultaten
-
Ontdek de Kunst van Cocktails Maken bij Hunter’s Bar
-
De kracht van storytelling: Hoe je met verhalen mensen kunt inspireren