Veel ondernemers onderschatten nog altijd het belang van een goede website. Dit is echter jouw belangrijkste marketinginstrument. Je website is het visitekaartje van het bedrijf. De potentiële klant moet in één oogopslag kunnen zien waar jouw bedrijf voor staat. Een goede website kweekt vertrouwen, trekt de aandacht en draag bij aan het succes en de groei van je bedrijf. Door het inschakelen van professioneel webdesign van bijvoorbeeld digital design agency amsterdam zorg jij voor een kwalitatieve website en trek je eenvoudig de aandacht. Maar hoe belangrijk is dit precies en welke valkuilen moeten hierbij vermeden worden?
Wat gebeurt er als je een kwalitatieve website bouwt of laat bouwen?
Er zijn tegenwoordig verschillende bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in het bouwen van kwalitatieve websites. Een goed voorbeeld is design agency amsterdam. Zij maken websites in webflow en maken gebruik van low code oplossingen om de websites te optimaliseren. Maar wat levert een investering in een dergelijk bedrijf op? Wat gebeurt er als je een kwalitatieve website bouwt of laat bouwen?
Laten we in de eerste plaats voorop stellen dat een goede website in de huidige digitale tijd onmisbaar is. Als mensen op zoek zijn naar bepaalde producten of diensten zullen zij zich vrijwel altijd richten tot het internet. Met behulp van zoekmachines vinden ze zo snel waar ze naar op zoek zijn. Daarom mag je als organisatie niet onzichtbaar zijn op het wijde web. In dat geval loop je immers veel potentiële klanten mis. Daarnaast dient de website ook als visitekaartje voor jouw bedrijf. Een professionele en interessante website wekt direct vertrouwen.
Houd er ook rekening mee dat er verschil zit tussen een mooie website en een goede website. Bijna iedereen is tegenwoordig in staat om een mooie website te bouwen. Maar wordt deze ook gevonden en beschikt deze over de juiste tools om de klantervaring te verbeteren? Juist door het inschakelen van een deskundige en een mooie én goede website te bouwen, kun jij jezelf als bedrijf onderscheiden van de rest en meer leads binnenhalen.
Een website bepaalt voor een groot deel het imago van een bedrijf. Een slecht design of missende functinaliteiten kunnen ertoe leiden dat potentiële klanten de website direct verlaten en dit ook weerspiegelen aan de kwaliteit van het bedrijf. Daarom is het extra belangrijk om in de website te investeren.
Valkuilen die vermeden moeten worden
Er zijn verschillende valkuilen bij de bouw van een website. Het is belangrijk dat deze vermeden worden. Veelvoorkomende valkuilen zijn:
Mensen die bouwen op het verkeerde CMS voor hun website. Dit kan de website en de ontwikkelingen vertragingen. Bovendien wordt editen hierdoor vaak veel lastiger. Het is niet voor niets dat steeds meer webdesigners de voorkeur geven aan Webflow. Zo kan passende content eenvoudig ge-edit worden op de site en geniet je van veel meer gebruiksvriendelijkheid.
Dan zijn er ook nog bedrijven die vooral op zoek gaan naar de goedkoopste agency, maar hierbij nauwelijks letten op de relevantie. Het is belangrijk dat het team of de agency bekend is met het CMS waar je in wilt werken. Het is slim om eerder (relevant) werk op te vragen, zodat je weet waar hun kennis en ervaring ligt.