Wil je je bedrijfsauto bestickeren en ben je benieuwd naar de verschillende mogelijkheden? En wil je ook weten wat de overwegingen kunnen zijn om voor een bepaalde optie van autobestickering te kiezen? Lees dan even door, in dit blog vertellen we je alles wat je moet weten.
Autobestickering
Autobestickering is het een vorm van auto bestickeren, waarbij de auto gedeeltelijk van een reclameboodschap wordt voorzien. Dit is de meest toegepaste vorm van autoreclame voor bedrijven. Het grote voordeel is dat slechts een gedeelte van de auto bestickert wordt, waardoor de materiaalkosten en arbeidskosten beperkt blijven.
Verder dwingt het je ertoe om het te bestickeren oppervlak effectief te gebruiken om je reclameboodschap te communiceren. Hiermee bedoelen we dat je zaken die voor afleiding zorgen achterwege moet laten.
Auto wrappen
Auto wrappen, ook wel ‘carwrapping’ genoemd, is het geheel inpakken van je auto met folie. Ter vergelijking met autobestickering wordt er meer folie gebruikt om je reclameboodschap te uiten.
Ondernemers laten hun auto wrappen als ze de auto geheel in de huisstijl van het bedrijf willen omtoveren. In de meeste gevallen is dit niet nodig, maar er zijn voorbeelden waarin het bijzonder leuk uitpakt. Denk bijvoorbeeld aan de bedrijfsauto’s van BAM en de mini’s van RedBull.
Auto magneetplaten
Magneetplaten zijn de meest eenvoudige vorm om je auto te bestickeren. Al is dit officieel geen methode van autobestickering. Je plakt immers een magneet op je auto die je op ieder gewenst moment kunt verwijderen.
Het grootste voordeel van magneetplaten is de flexibiliteit. Als je een andere boodschap wilt communiceren, plak je een andere magneetplaat op je auto en klaar ben je. En als je in je vrije tijd even geen reclame wilt maken, dan verwijder je de magneetplaten en heb je weer een reclameloze auto.
Waar moet je op letten als je je auto gaat bestickeren?
- Kies altijd voor een folie die tegen de wasstraat kan. Het is vervelend als je tijdens je drukke werkdagen met de hand de auto moet wassen.
- Laat alle afleiding achterwege in je boodschap. Hiermee bedoelen we dat je bijvoorbeeld geen foto’s gebruikt of visuele elementen die niks toevoegen aan je boodschap. Daarentegen raden we je wel aan om visuele elementen te gebruiken die de aandacht trekken. Denk bijvoorbeeld aan een pijl die naar de gewenste actie wijst of aan een foto van iemand die naar de gewenste actie kijkt. Snap je wat we bedoelen? Zolang een element van de boodschap functioneel is, is het goed. Is dat niet het geval laat het element dan achterwege.
- Let erop dat de lettergrootte van je boodschap niet te klein is, omdat je boodschap ook nog op afstand goed leesbaar moet zijn.
- Zorg ervoor dat je de reclameboodschap aan beide zijkanten van de auto en op de achterzijde volledig is. Hiermee bedoelen we dat het niet nodig moet zijn om meerdere kanten van de auto te bekijken voordat je de gehele boodschap kunt zien.
About Author
Ook interessant
-
Geniet van een onvergetelijke borrel op het water in Amsterdam
-
5 redenen waarom shopware de ideale keuze is voor jouw b2b webshop
-
Waarom is kralen kopen zo frustrerend?
-
Je thuiskantoor inrichten Je thuiskantoor inrichten
-
Ontdek de wereld van Senco Tackers: Een gids voor professioneel en thuisgebruik