Seo marketing

Alles wat je moet weten over SEO marketing

De kans is groot dat je als ondernemer wel eens de term ‘SEO’ voorbij hebt zien komen. SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd. Met een betere SEO zorg je dus voor een betere vindbaarheid van jouw website en daarmee ook je bedrijf. En dat is heel belangrijk, want zoekmachines wisten in enkele jaren tijd het gehele internet te veranderen. Ga maar eens na hoe vaak jij een zoekmachine inschakelt om producten, mensen of diensten te vinden. Dit is waarschijnlijk het eerste wat je doet. 

Je kan je dan ook voorstellen waarom het als bedrijf belangrijk is om extra in SEO marketing te investeren. Wie hoger weet te komen in zoekmachines, zal ook veel meer klanten kunnen bereiken en daardoor zelfs de omzet van hun bedrijf omhoog zien gaan. Er zijn verschillende manieren waarop je binnen SEO marketing kunt scoren. Dit kan middels advertenties (ook wel SEA) genoemd, maar het kan ook geheel organisch (hierbij spreken we weer van SEO). Hierbij zijn enkele punten zeer belangrijk. Deze zullen we hieronder kort bespreken. 

Investeer in linkbuilding 

Linkbuilding wordt steeds vaker toegepast als effectieve methode om de vindbaarheid en kwaliteitswaarde van de site op Google te verhogen. Toch is dit voor velen nog een relatief vaag begrip. Linkbuilding betekent simpelweg dat er verschillende links online te vinden zijn die naar jouw website wijzen. Hoe vaker je website wordt genoemd, hoe hoger Google de kwaliteitsscore van je website zal inschatten. Linkbuilding kan zowel intern als extern gebeuren. 

Bij interne linkbuilding zorg je ervoor dat er een linkstructuur op je eigen website ontstaat. Zo kunnen bezoekers eenvoudiger van de ene naar de andere pagina navigeren. Bovendien kan je er met interne linkbuilding ook voor zorgen dat bepaalde pagina’s meer waarde toegekend krijgen over andere pagina’s door hier meer links naar te plaatsen. 

Bij externe linkbuilding laat je (doorgaans betaald) links naar jouw website op andere webpagina’s plaatsen. Het doel is dat zoveel mogelijk website met een hoge kwaliteitswaarde naar jouw bedrijf linken. Let er hierbij wel op dat de links op relevante sites wordt geplaatst. Stel, jij verkoopt sieraden. Dan is het een goed idee als een andere sieradenshop of fashionblog naar jouw pagina verwijst. 

Waardevolle content 

Ook het plaatsen van waardevolle content op jouw website is van groot belang om goed te kunnen scoren in Google. Hierbij is er door de jaren heen veel veranderd. Ruim tien jaar terug deden mensen bijvoorbeeld vooral hun best om zoekmachines te misleiden. Zo zorgden ze ervoor dat één specifiek zoekwoord ontzettend vaak in één tekst werd verwerkt. Hierdoor kwamen ze hoger in Google terecht. Helaas zorgde dit wel voor een zeer onprettige ervaring voor bezoekers. De teksten waren immers moeilijk te lezen en er was ook weinig interessante informatie te vinden. Inmiddels heeft Google ervoor gezorgd dat dergelijke teksten niets meer opleveren om de klantenervaring van bezoekers te verbeteren. 

Het is daarom op de eerste plaats belangrijk dat je waardevolle content levert die écht iets bijdraagt voor de klant. Schrijf content wat echt meerwaarde geeft aan een product of dienst en waar de klant iets aan heeft. Dit levert veel meer op. Zeker als je ook nog eens goede afbeeldingen toevoegt. 

About Author

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *